tirsdag 13. august 2019

Sele

Sele hamn var heller ukjend område for meg frå 1969 til året 2000. Viss me skulle ta ein tur til stranda, reiste me til Bore. Eg trur rett og slett ikkje me tenkte tanken på å gå tur på Sele. Berre av og til var me i hamna og over hengjebrua. Før tusenårsskiftet var det bygd nokre få naust i Sele hamn. Fylkesmannen gav dipensasjon for bygging av naust i 1995. Etter 2003 kom det til i alt åtte nye naust.Moloen var heller ikkje så flott og sterk som han er nå. Dei siste 20-25 åra har det skjedd ei stor opprusting av hamna. Hamna er etter mitt syn blitt ganske flott og fargerik etter at nausta kom opp.
Feistein er landemerke for Klepp kommune. Berre ein gong har eg vore i land. Eg trur det var i 2003. Det var ein dag då sjøen låg speilblank. Elles kan ein oppleva å koma ut til Feistein, men ikkje tilbake same dag eller dagen etter. Veret er ganske skiftande.
I dei seianare åra er det ikkje uvanleg å støta på gravemaskin på moloen. Nokre personar et særs flittige til å halda hamna i orden.
Båtnausta har fargar som passar godt inn i naturen, slik eg ser det. Dei vert fint stelte. Grunnen til at me begynte å gå turar på Sele, var at me fekk oss ein trebåt. Det var ei bjørkedalssnekke. Nå går båten på Tyin i den sørvestlege delen av Jotunheimen. Mannen som kjøpte båten, vart glad i båten med ein gong han såg han og let handa gli kjærleg over ripa. På biletet ser me og Tangarhaug. Sjømerket er sett oppå ei ein stor, gammal gravhaug frå bronsealderen.
Vanlegvis går eg tur frå Sele hamn til Hellestøstranda lenger nord. Ei vandring i standkanten gir alltid nye opplevingar. Det er ganske godt med fuglar på Selestranda.

Både ender, tjeld og spoven har sine favorittplassar. Eg vil tru det har med mattilførsel å gjera. Her driv endene med surfing.
Dette er så vidt nord for vraket som ligg mest ned av Byberg. Bølgene skiftar. Eg blir ikkje lei av å studera dei.
Biletet er tatt sør for utløpet av Figgjoeva ein augustdag. Dette er ei av favorittstadene til tjelden.
I god vind er Hellestøstranda ein flott plass for kiting. Kiteboarding eller kitesurfing er ein sport der ein person styrer ein drage og slik bruker vinden som framdrift. Framdrifta vert brukt til å dra kitaren bortover vatnet på kitebrett. Den som kiter har trapés rundt livet og dette er festa til ein bar. Frå baren går det liner opp til kiten. Alt dette har eg funne på ein nettstad.

Heilt sør på Hellestø er det steinar og svaberg med fine algemønster.

I bukta på Hellestø er det ofte smult farvatn.


Nå har eg hoppa sørover til Figgjoelva. Biletet er tatt i september i 2013. Farfar passar godt på dei to små attmed elvebredda. Guten på biletet er nå tenåring.



Hengjebrua er spanande å gå over for liten og stor. Er du heldig, kan du treffa på kongen som fiskar laks i elva. Det hender han tar turen til Christian Bjelland for å vera ved Figgjoelva.
Ein av dei mange disige dagane i 2019. Me hadde mykje fint ver heile våren og mykje av sommaren. Disen ville likevel ikkje sleppa så lett. Her er ringen slutta. Feistein fyr og litt av båttrafikken som er der, er siste bilete.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Turar i Bjerkreim, Hå, Stavanger og Klepp i 2024.

I 2024 fekk me koma til stader me ikkje hadde vore før. Allerede i januar reiste me til Bjerkreim for å utforska eit område me aldri hadde v...