lørdag 19. desember 2020

Advent,dag 19.

19. desember er ein merkedag i familien. For 49 år sidan kom det første barnet. Midt i den harde, blåsande vinteren på Jæren kom gleda til oss.

Biletet er tatt på veg opp til Mån. Det er ein kulp i elva Mån. Kulpen ligg litt ut av den vanlege stien opp langs Månafossen.

Salmen eg har valt for denne dagen er: "Midt i hårdest vinter". Melodien lærde eg omsider er av Gustav Theodore Holst i 1906. Holst er ein engelsk komponist (1874-1934). Mest kjend er han for orkestersuitane "Planetane". Dei vert ofte spelte i NRK, Alltid klassisk. Eg synest dei mest er for mektige for meg. Derfor vart eg overraska over at denne denne mjuke melodien til "Midt i hårdest vinter" også er laga av G. Holst. Teksten er skriven av Christina Rosetti omkring 1870 og omsett av Svein Ellingsen i 1986.
Salmen har fire vers på nummer 55 i N13.
"Som i jern lå jorden under vindens sang", ja slik var det der me budde i 1971 i Verdalen i leigd hus. I ein månad etter fødselen bles det iskalde vindar i eit hus som ikkje var særleg godt isolert.

1.Midt i hårdest vinter
skjedde det en gang:
Som i jern lå jorden
under vindens sang,
sneen la et teppe
over iskald jord,
midt i kaldest vinter
ble Mari mor.

2. Han som skulle fødes,
var Guds egen Sønn.
Hvor var husrom? Ingen
hørte Josefs bønn.
Men en stall ble åpnet
for de to til sist.
og Maria fødte
Jesus Krist.

3. Engler og kjeruber,
kledd i himmelsk drakt,
kunne ha vært samlet
rundt ham og holdt vakt.
Men ved krybben ser vi
ingen englehær.
Josef og Maria
kneler der.

4. Hva kan jeg vel bringe
med meg inn til ham?
Hvis jeg var en hyrde,
gav jeg ham et lam,
hvis jeg var en konge,
gav jeg gull. Men nå?
Hva har jeg? Mitt hjerte
skal han få.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Turar i Bjerkreim, Hå, Stavanger og Klepp i 2024.

I 2024 fekk me koma til stader me ikkje hadde vore før. Allerede i januar reiste me til Bjerkreim for å utforska eit område me aldri hadde v...